SLT

ETF

CINE ESTE ETF!?! FEDERAŢIA EUROPEANĂ DIN TRANSPORTURI - ETF - Este o organizaţie sindicală europeană ce reprezintă peste 2,5 milioane de lucrători în transporturi din 240 de sindicate şi 41 de state europene, în toate sectoarele de transport. În transportul rutier reprezentăm 750 000 de lucrători, inclusiv şoferi de tir profesionişti. PREŞEDINTE, FRANDEŞ ELENA

Important!

Pagina Oficială Virtuală a Sindicatului Lucrătorilor Din Transport Rutier - TIR - InternaŢional TG_Mureş România

MESAJ

Sindicatul Lucrătorilor din Transport - SLT TG.MUREŞ ROMÂNIA este alături de dumneavoastră pe tot parcursul anului 2017. PREŞEDINTE, FRANDEŞ ELENA

NOU

NOU!: Vă rugăm să VIZITAȚI:Pagina web ”Parteneri SLT”*****Biroul Berlin-Arbeit und Leben DGB/VHS, Bettina Wagner este - persoana de contact vorbitoare de limba romana, adresa de email este bettina.wagner@dgb.de***** site-ul ASOCIAŢIA ASISTENŢEI RUTIERE din România (A-CAR România) ***** Pagina web ”Legislație” a Sindicatul Lucrătorilor din Transport - SLT. PREŞEDINTE, FRANDEŞ ELENA

Petiția

17 mai, Elena Frandeș, președintele Sindicatului Lucrătorilor din Transporturi a participat la şedinţa organizată de ETF la Strasbourg. Vizitaţi pag. Activităţi SLT!

Activităţile sindicatului SLT

           17 MAI - STRASBOURG

        
DRAFT PROGRAMME OF ACTION   
10:00 –
11:00 / Action in front of the European Parliament –
picket line and distribution of leaflets / participants:
French trade union activists & the ETF delegation 

11:00 –
11:30 / ETF delegation enters the European Parliament
(access badges, etc.) 
11:30 –
12:00 / ETF press conference on the Road Initiative (a
meeting room was already booked!) 
12:00 onward /
separate meetings between members of the ETF delegation and
MEPs from their respective countries
  
Afternoon –
evening / participation of the ETF delegation at the debate
on the road initiative, between Commissioner Bulc and the Parliament 
PROIECT DE PROGRAM DE ACȚIUNE  
10:00 -
11:00 / Acțiune în fața Parlamentului European
 -
Linia de colectare și distribuirea de pliante/ participanți:
Activiștii sindicali francezi și ETF delegație
11:00 -
11:30 / Delegația ETF intră în Parlamentul European
(Insigne de acces etc.)
11:30 -
12:00 / conferința de presă a ETF privind inițiativa rutieră (a
Sala de ședințe a fost deja rezervată!)

12:00 înainte /
Întâlniri separate între membrii delegației ETF și
Deputați din țările lor respective


Dupa amiaza -
Seara / participarea delegației ETF la dezbatere
Pe inițiativa rutieră, între comisarul Bulc șiParlament

         26 aprilie 2017 Meeting în Bruxelles(clic)

          Avantaj pentru Angajator dezavantaj pentru șoferi (clic și citiți)

           4-5 aprilie Workshop-ul organizat de ETF la Varșovia

             The Warsaw Declaration/Declaraţia de la Varşovia(clic)
             Activitatea SLT la Varşovia(clic)
             Semnarea ”Declarației de la Varșovia” în imagini (clic)




            14-15 Fecruarie 2017 ... (clic) noutăți        
       

2. Formularul tip Adeziune la sindicatul SLT - Acest formular poate fi descărcat, completat şi trimis prin fax sau email - vezi - adresele din pagina "CONTACT". NUMAI aşa putem avea o colaborare strâsă şi eficientă! Mulţumim şi vă aşteptăm.
          Contul sindicatului, deschis la Banca Transilvania cu numărul:

         RO23 BTRL 0270 1205 U529 14XX

         Patrimoniul sindicatului este format din: cotizaţiile lunare ale membrilor de sindicat; taxe de înscriere; donaţii din partea persoanelor fizice şi juritice;venituri realizate din activitati economice.
       Neachitarea timp de 3 luni a cotizatiei sindicale atrage dupa sine excluderea membrilor  de sindicat din organizaţia sindicală. 

CE LE OFERIM MEMBRILOR NOŞTRI  SINDICALI


SLT reprezintă membrii în toate relaţiile lor cu angajatorii, prin negocierea contractelor colective de muncă.
De asemenea, oferim:

- asistenţă şi informaţii privitoare la accesul membrilor noştri la sistemul naţional de asistenţă socială (ajutor de şomaj, dreptul la pensie şi alte beneficii de natură socială);

- prin intermediul cooperării noastre cu sindicatele din Belgia, Danemarca şi Olanda, oferim asistenţă şi informaţii privitoare la accesul membrilor notri la anumite drepturi şi beneficii aplicabile lucrătorilor români care muncesc peste hotare;asistenţă juridică.



VĂ CUNOAŞTEŢI DREPTURILE ŞI 

STIŢI CUM SĂ LE OBŢINEŢI?


Un sondaj ETF la care au participat 1000 de şoferi de tir a arătat că, atunci când îşi derulează activitatea în afara ţării unde domiciliază, acestora le este greu să îşi cunoască drepturile şi modul în care le pot obţine.
Ştiaţi că:
·         Indiferent de naţionalitate şi de statul în care a fost înregistrat contractul dumneavoastră, aveţi dreptul la nivelul salarial şi condiţiile de muncă din statul respectiv? De exemplu un şofer român care lucrează în Belgia are dreptul la un salariu belgian şi la condiţiile de muncă Belgiene.
·         Remuneraţia pe kilometru parcurs şi petrecerea timpului de odihnă hebdomader în cabina de tir sunt practici ilegale?
·         Sancţiunile şi amenzile privitoare cel puţin la timpul de condus şi cel de odihnă şi tahograful digital trebuie aplicate angajatorului dumneavoastră şi nu dumneavoastră?

… şi mai ştiaţi că:

·         Angajatorul dumneavoastră are obligaţia legală de a achita contribuţiile sociale legate de contractul dumneavoastră de muncă, însă majoritatea nu fac acest lucru. Drept rezultat, riscaţi să nu aveţi niciun drept sau beneficiu atunci când vă pierdeţi locul de muncă.


IMPORTANT! 12-13 APRILIE 2016



        PREŞEDINTELE SLT ELENA FRANDEŞ a participat la Conferinţa femeilor din cadrul ETF! (clic aici)


IMPORTANT! 15-17 FEBRUARIE 2016


SINDICATUL LUCRĂTORILOR DIN TRANSPORT alături de reprezentanții marilor sindicate europene din transportul rutier a participat la Conferința cu tema ,,Realitatea condițiilor de muncă și viață a șoferilor de camion din Europa ".

    Au fost prezenți la dezbatere europarlamentarii - membrii Comisiei pentru Transport și Turism.

  Președintele SLT, Elena Frandeș a precizat faptul că :

,,Șoferii români întâmpină discriminări privind retribuția; condițiile de muncă și viață; timpul de muncă, asigurările sociale.

TREBUIE SĂ SPUNEM STOP DUMPINGULUI SOCIAL ȘI SALARIAL, Comisia Europeană să asigure condiții echitabile și să garanteze un tratament egal al lucrătorilor prin respectarea principiului egalității în materie de remunerare și condiții de muncă, indiferent de țară de origine.









CE PUTEM FACE PENTRU A VĂ AJUTA

 – 6 SINDICATE DIN 5 ŢĂRI COOPEREAZĂ ACUM

 PENTRU A-I AJUTA PE ŞOFERII DE TIR! - 



Şase organizaţii sindicale afiliate la ETF din Belgia, Bulgaria, Danemarca, Olanda şi România au iniţiat o reţea de cooperare pentru a-i ajuta pe şoferii profesionişti care au nevoie de asistenţă. Aderaţi în calitate de membru la unul dintre aceste sindicate, iar acesta vă va ajuta cu sfaturi, informaţii, contacte şi soluţii juridice.

       Târgu-Mures                                                                          Preşedinte,
       9.01.2015                                                                               Elena Frandeş













ŞTIRE PENTRU PRESĂ


Bruxelles, 25 martie 2015

Sindicatele pledează în Bruxelles pentru menţinerea prevenitoare a regulilor existente în sectorul transporturilor Astăzi sindicatele FNV Transport şi Logistică, BTB-ABVV Belgia şi sindicatele din Europa Răsăriteană pledează din nou împreună pentru menţinerea legislaţiei europene existente şi pentru coresponsabilitatea beneficiarilor din sectorul de transport.  “Un sector de transport cinstit nu se realizează prin adaptarea regulilor europene dar prin menţinerea regulilor existente precum şi prin a-i face responsabili pe beneficiari” conform celor spuse de sindicatele transporturilor din Europa de Vest şi Europa de Est.
 În Parlamentul European se discută astăzi introducerea salariului minim legal în Germania.   FNV şi BTB sunt mulţumite că şi Germania a introdus salariul minim legal. Această măsură de regulament se află în perfectă concordanţă cu dreptul european şi trebuie să prevină ca dumpingul salarial şi exploatarea muncii să devină un bun comun.  Există angajatori cărora le este teamă de o  cârpăceală europeană în lege şi în regulament şi cer Europei să întreprindă acţiuni pentru a preveni acest lucru.  Atenţionarea statelor membre pentru menţinerea regulilor existente Sindicatele cer Comisiei Europene (CE) nu adaptarea regulilor şi numai atenţionarea statelor membre care respectă regulile, dar cer Comisiei Europene organizarea activă a menţinerii acestora şi atenţionarea statelor membre care nu fac acest lucru.

 Edwin Atema de la FNV Transport şi Logistică:  “Noi constatăm ceea ce se întâmplă în sectorul transporturilor atunci când statele membre şi Europa nu veghează asupra menţinerii legilor existente.  Dumpingul salarial şi falsificarea concurenţei devin bun comun.  Prin a nu menţine legile existente angajatorii pot ţese un păienjeniş salarii mici-mai mici-cele mai mici-condiţii de muncă.  Acest dumping salarial poate fi oprit prin menţinerea efectivă cu rol prevenitor a legislaţiei existente.” Şi sindicatele române văd exploatareaFNV şi BTB lucrează deja împreună cu sindicatele transporturilor din Europa Răsăriteană.  În weekendul trecut 30 de membri cadru ai FNV au mers pe terenurile de parcare olandeze pentru a-i atenţiona pe şoferii străini asupra drepturilor pe care le au şi pentru a-i pune în contact cu sindicatele străine cu care se lucrează împreună.
  Elena Frandes de la sindicatul şoferilor SLT: “Deabea de când lucrăm împreună cu FNV şi BTB Belgia realizăm noi bine ce se întâmplă în transportul rutier european. Acum două săptămâni a fost găsit mort, cu capul pe volanul camionului său, pe un teren de parcare, unul dintre membrii sindicatului nostru. Acest şofer român avea un contract de muncă slovac iar în fapt lucra pentru o firmă vest-europeană şi făcea transporturi în Olanda, Belgia şi Franţa. În iunie 2014 semnase contractul de muncă şi de atunci nu mai fusese acasă. Şi în tot acest timp a trăit în şi pe lângă camionul lui. Şi în acest caz au fost aspecte care pur şi simplu sunt interzise. Regulile existente trebuie menţinute iar angajaţii trebuie protejaţi.”


SINDICATUL LUCRĂTORILOR DIN TRANSPORTURI A PARTICIPAT LA COMISIA DE DIALOG SOCIAL LA NIVEL EUROPEAN ÎN DATA DE 24.04.2015 LA BUXELLES:

COMITETUL DE DIALOG SECTORIAL TRANSPORT RUTIER

 ÎNTÂLNIREA GRUPULUI DE LUCRU


24 Aprilie 2015



Întâlnirile pregătitoare  de la 9.00 la 10.45

Întâlnirea comună   de la 11.00 - la 18.00



AGENDA  PROVIZORIE 



1. Adoptarea  agendei provizorii a şedinţei şi a procecelor verbale din cadrul întâlnirii plenare din data de 19  Noiembrie 2014;

2. Schimbarea preşedinţiei dialogului social ;

3. Iniţiative non-legislative şi legislative viitoare cu relevanţă pentru  transportul rutier – informare făcuta de dl.Eddy Liegois (DG MOVE, Şeful Unităţii pentru Transport de Suprafaţă); 

4. Discuţii între partenerii  pe zonele de prioritate ale codului social;

5. Prezentarea studiului  DEKRA  pe lipsa de competențe (vorbitorul urmează a fi confirmat) și prima discuție între partenerii sociali în vederea identificării principalelor cauze ale insufieintei/problemelor conducătorilor auto;

6. Apropierea Proiectului 1 - prezentare  de catre AFT-IFTIM (vorbitorul urmează a fi confirmat);  

7. Proiectul ENFOSTER– prezentarea  proiectului de catre Mr. Roberto Parillo  (ETF);

8. AOB: o Schimbul contactelor între partenerii sociali în circumstanţe extraordinare.




Intervenţia, sinteză, a preşedintelui SLT în cadul Comisiei de dialog social:



Sindicatul Lucrătorilor din Transporturi susţine punerea în aplicare a salariului minim pentru operaţiuni de transport, de tranzit; măsura luată de guvernul german pentru a aborda fenomenul masiv de dumping social care stigmatizează sectorul de transport rutier.
            În momentul de faţă măsura luată de Germania este suspendată iar dacă Comisia Europeană nu ia măsuri şi nu va îmbunătăţi substanţial situaţia socială şi a muncii critice din sector, şoferii români vor continua sş fie discriminaţi în Europa privind: retribuţia, timpul de munca departe de ţara de rezidenţă, asigurări sociale şi alte discriminări privind condiţiile de muncă şi viaţă.
            200.000 de şoferi români angajaţi majoritatea de către mari companii de transport europene din Gemania, Austria, Franta, Spania, Olanda, Belgia, Luxemburg, Danemarca, Italia, cu Contract Individual de Muncă încheiat într-un stat  membru cum ar fi: Cehia, Slovacia, Lituania, Estonia, Polonia, România, lucrează pe Comunitatea Europeană cu un salariu de încadrare brut cuprins între 250 - 400 EURO şi nu efectuiază transport în ţara unde îi este încheiat Contractul Individual de Muncă.
            Când un şofer român se află de exemplu pe teritoriul statului German şi a greşit ceva şi trebuie să plătească o amendă, acea amendă când a fost stabilită s-a raportat la nivelul salariul din România? Din ce va plăti acea amendă  care este egala cu câteva salarii ale soferului roman? Va lua credit din banca? Îşi va vinde casa? Cât timp va răbda foame ca să poată plăti acea amendă?
            Preţul curselor pe care le face un şofer român sunt negociate la nivel european; calitatea muncii este la nivel european iar salarizarea este la nivel african.
            Sperăm ca directiva europeană care tratează transportul rutier să se modifice, în sensul în care aceşti şoferi români să nu mai întâmpine discriminări.

                                                                       ELENA FRANDES