17 MAI - STRASBOURG
DRAFT PROGRAMME OF ACTION
10:00 –
11:00 / Action in front of the European Parliament –
picket line and distribution of leaflets / participants:
French trade union activists & the ETF delegation
11:00 –
11:30 / ETF delegation enters the European Parliament
(access badges, etc.)
11:30 –
12:00 / ETF press conference on the Road Initiative (a
meeting room was already booked!)
12:00 onward /
separate meetings between members of the ETF delegation and
MEPs from their respective countries
Afternoon –
evening / participation of the ETF delegation at the debate
on the road initiative, between Commissioner Bulc and the Parliament
|
PROIECT DE PROGRAM DE ACȚIUNE
10:00 -
11:00 / Acțiune în fața Parlamentului European
-
Linia de colectare și distribuirea de pliante/ participanți:
Activiștii sindicali francezi și ETF delegație
11:00 -
11:30 / Delegația ETF intră în Parlamentul European
(Insigne de acces etc.)
11:30 -
12:00 / conferința de presă a ETF privind inițiativa rutieră (a
Sala de ședințe a fost deja rezervată!)
12:00 înainte /
Întâlniri separate între membrii delegației ETF și
Deputați din țările lor respective
Dupa amiaza -
Seara / participarea delegației ETF la dezbatere
Pe inițiativa rutieră, între comisarul Bulc șiParlament
|
26 aprilie 2017 Meeting în Bruxelles(clic)
Avantaj pentru Angajator dezavantaj pentru șoferi (clic și citiți)
4-5 aprilie Workshop-ul organizat de ETF la Varșovia
The Warsaw Declaration/Declaraţia de la Varşovia(clic)Activitatea SLT la Varşovia(clic)
Semnarea ”Declarației de la Varșovia” în imagini (clic)
|
2. Formularul tip Adeziune la sindicatul SLT - Acest formular poate fi descărcat, completat şi trimis prin fax sau email - vezi - adresele din pagina "CONTACT". NUMAI aşa putem avea o colaborare strâsă şi eficientă! Mulţumim şi vă aşteptăm.
Contul sindicatului, deschis la Banca Transilvania cu
numărul:
RO23 BTRL 0270 1205 U529 14XX
Patrimoniul sindicatului este format din: cotizaţiile lunare ale
membrilor de sindicat; taxe de înscriere; donaţii din partea
persoanelor fizice şi juritice;venituri realizate din
activitati economice.
Neachitarea timp de 3 luni a cotizatiei sindicale atrage dupa sine excluderea
membrilor de sindicat din organizaţia sindicală.
CE LE OFERIM MEMBRILOR NOŞTRI SINDICALI
SLT
reprezintă membrii în toate relaţiile lor cu angajatorii, prin negocierea
contractelor colective de muncă.
De
asemenea, oferim:
- asistenţă
şi informaţii privitoare la accesul membrilor noştri la sistemul naţional de asistenţă
socială (ajutor de şomaj, dreptul la pensie şi alte beneficii de natură
socială);
- prin
intermediul cooperării noastre cu sindicatele din Belgia, Danemarca şi Olanda,
oferim asistenţă şi informaţii privitoare la accesul membrilor notri la anumite
drepturi şi beneficii aplicabile lucrătorilor români care muncesc
peste hotare;asistenţă juridică.
VĂ CUNOAŞTEŢI DREPTURILE ŞI
STIŢI CUM SĂ LE OBŢINEŢI?
Un
sondaj ETF la care au participat 1000 de şoferi de tir a arătat că, atunci când
îşi derulează activitatea în afara ţării unde domiciliază, acestora le este
greu să îşi cunoască drepturile şi modul în care le pot obţine.
Ştiaţi
că:
·
Indiferent de naţionalitate şi de statul
în care a fost înregistrat contractul dumneavoastră, aveţi dreptul la nivelul
salarial şi condiţiile de muncă din statul respectiv? De exemplu un şofer român care lucrează în Belgia are dreptul la un salariu belgian şi la condiţiile de muncă Belgiene.
·
Remuneraţia pe kilometru parcurs şi
petrecerea timpului de odihnă hebdomader în cabina de tir sunt practici ilegale?
·
Sancţiunile şi amenzile privitoare cel
puţin la timpul de condus şi cel de odihnă şi tahograful digital trebuie
aplicate angajatorului dumneavoastră şi nu dumneavoastră?
…
şi mai ştiaţi că:
·
Angajatorul dumneavoastră are obligaţia
legală de a achita contribuţiile sociale legate de contractul dumneavoastră de
muncă, însă majoritatea nu fac acest lucru. Drept rezultat, riscaţi să nu aveţi
niciun drept sau beneficiu atunci când vă pierdeţi locul de muncă.
IMPORTANT! 12-13 APRILIE 2016
PREŞEDINTELE SLT ELENA FRANDEŞ a participat la Conferinţa femeilor din cadrul ETF! (clic aici)
IMPORTANT! 15-17 FEBRUARIE 2016
SINDICATUL LUCRĂTORILOR DIN TRANSPORT alături de reprezentanții marilor
sindicate europene din transportul rutier a participat la Conferința cu tema
,,Realitatea condițiilor de muncă și viață a șoferilor de camion din Europa
".
Au fost prezenți la dezbatere europarlamentarii - membrii Comisiei
pentru Transport și Turism.
Președintele SLT, Elena Frandeș a precizat faptul că :
,,Șoferii
români întâmpină discriminări privind retribuția; condițiile de muncă și viață;
timpul de muncă, asigurările sociale.
TREBUIE
SĂ SPUNEM STOP DUMPINGULUI SOCIAL ȘI SALARIAL, Comisia Europeană să asigure
condiții echitabile și să garanteze un tratament egal al lucrătorilor prin
respectarea principiului egalității în materie de remunerare și condiții de
muncă, indiferent de țară de origine.
CE PUTEM FACE PENTRU A VĂ AJUTA
– 6 SINDICATE DIN 5
ŢĂRI COOPEREAZĂ ACUM
PENTRU A-I AJUTA PE ŞOFERII DE TIR! -
Şase
organizaţii sindicale afiliate la ETF din Belgia, Bulgaria, Danemarca, Olanda
şi România au iniţiat o reţea de cooperare pentru a-i ajuta pe şoferii
profesionişti care au nevoie de asistenţă. Aderaţi în calitate de membru la
unul dintre aceste sindicate, iar acesta vă va ajuta cu sfaturi, informaţii,
contacte şi soluţii juridice.
Târgu-Mures Preşedinte,
9.01.2015 Elena
Frandeş
|
ŞTIRE PENTRU PRESĂ
Bruxelles,
25 martie 2015
Sindicatele pledează în Bruxelles pentru menţinerea
prevenitoare a regulilor existente în sectorul transporturilor Astăzi
sindicatele FNV Transport şi Logistică, BTB-ABVV Belgia şi sindicatele din
Europa Răsăriteană pledează din nou împreună pentru menţinerea legislaţiei
europene existente şi pentru coresponsabilitatea beneficiarilor din sectorul de
transport. “Un sector de transport
cinstit nu se realizează prin adaptarea regulilor europene
dar prin menţinerea regulilor existente precum şi prin a-i face responsabili pe
beneficiari” conform celor spuse de sindicatele transporturilor din Europa de
Vest şi Europa de Est.
În
Parlamentul European se discută astăzi introducerea salariului minim legal în
Germania. FNV şi BTB sunt mulţumite că
şi Germania a introdus salariul minim legal. Această măsură de regulament se
află în perfectă concordanţă cu dreptul european şi trebuie să prevină ca
dumpingul salarial şi exploatarea muncii să devină un bun comun. Există angajatori cărora le este teamă de
o cârpăceală europeană în lege şi în
regulament şi cer Europei să întreprindă acţiuni pentru a preveni acest lucru. Atenţionarea statelor membre pentru menţinerea regulilor
existente Sindicatele cer Comisiei Europene (CE) nu
adaptarea regulilor şi numai atenţionarea statelor membre care respectă
regulile, dar cer Comisiei Europene organizarea activă a menţinerii acestora şi
atenţionarea statelor membre care nu fac acest lucru.
Edwin
Atema de la FNV Transport şi Logistică:
“Noi constatăm ceea ce se întâmplă în sectorul transporturilor atunci
când statele membre şi Europa nu veghează asupra menţinerii legilor
existente. Dumpingul salarial şi
falsificarea concurenţei devin bun comun.
Prin a nu menţine legile existente angajatorii pot ţese un păienjeniş
salarii mici-mai mici-cele mai mici-condiţii de muncă. Acest dumping salarial poate fi oprit prin
menţinerea efectivă cu rol prevenitor a legislaţiei existente.” Şi sindicatele române văd exploatareaFNV
şi BTB lucrează deja împreună cu sindicatele transporturilor din Europa
Răsăriteană. În weekendul trecut 30 de
membri cadru ai FNV au mers pe terenurile de parcare
olandeze pentru a-i atenţiona pe şoferii străini asupra drepturilor pe care le
au
şi pentru a-i pune în contact cu sindicatele străine cu care se lucrează
împreună.
Elena
Frandes de la sindicatul şoferilor SLT: “Deabea de când lucrăm împreună cu FNV
şi BTB Belgia realizăm noi bine ce se întâmplă în transportul rutier european.
Acum două săptămâni a fost găsit mort, cu capul pe volanul camionului său, pe
un teren de parcare, unul dintre membrii sindicatului nostru. Acest şofer român
avea un contract de muncă slovac iar în fapt lucra pentru o firmă
vest-europeană şi făcea transporturi în Olanda, Belgia şi Franţa. În iunie 2014
semnase contractul de muncă şi de atunci nu mai fusese acasă. Şi în tot acest
timp a trăit în şi pe lângă camionul lui. Şi în acest caz au fost aspecte care
pur şi simplu sunt interzise. Regulile existente trebuie menţinute iar
angajaţii trebuie protejaţi.”
SINDICATUL LUCRĂTORILOR DIN TRANSPORTURI A PARTICIPAT LA COMISIA DE DIALOG SOCIAL LA NIVEL EUROPEAN ÎN DATA DE 24.04.2015 LA BUXELLES:
COMITETUL DE DIALOG SECTORIAL TRANSPORT RUTIER
Î NTÂLNIREA GRUPULUI DE LUCRU
24 Aprilie 2015
Întâlnirile
pregătitoare de la 9.00 la 10.45
Întâlnirea
comună de la 11.00 - la 18.00
AGENDA PROVIZORIE
1. Adoptarea agendei provizorii a şedinţei şi a procecelor
verbale din cadrul întâlnirii plenare din data de 19 Noiembrie 2014;
2. Schimbarea
preşedinţiei dialogului social ;
3. Iniţiative
non-legislative şi legislative viitoare cu relevanţă pentru transportul rutier – informare făcuta de dl.Eddy Liegois (DG MOVE, Şeful Unităţii pentru Transport de Suprafaţă);
4. Discuţii între
partenerii pe zonele de prioritate ale
codului social;
5. Prezentarea
studiului DEKRA pe lipsa de competențe (vorbitorul urmează a
fi confirmat) și prima discuție între partenerii sociali în vederea
identificării principalelor cauze ale insufieintei/problemelor conducătorilor
auto;
6. Apropierea
Proiectului 1 - prezentare
de catre AFT-IFTIM (vorbitorul urmează a fi confirmat);
7. Proiectul ENFOSTER–
prezentarea proiectului de catre Mr. Roberto Parillo (ETF);
8. AOB: o Schimbul
contactelor între partenerii sociali în circumstanţe extraordinare.
Intervenţia, sinteză, a preşedintelui SLT în cadul Comisiei de dialog social:
Sindicatul Lucrătorilor din Transporturi
susţine punerea în aplicare a salariului minim pentru operaţiuni de transport,
de tranzit; măsura luată de guvernul german pentru a aborda fenomenul masiv de
dumping social care stigmatizează sectorul de transport rutier.
În momentul de
faţă măsura luată de Germania este suspendată iar dacă Comisia Europeană nu ia
măsuri şi nu va îmbunătăţi substanţial situaţia socială şi a muncii critice din
sector, şoferii români vor continua sş fie discriminaţi în Europa privind:
retribuţia, timpul de munca departe de ţara de rezidenţă, asigurări sociale şi
alte discriminări privind condiţiile de muncă şi viaţă.
200.000 de şoferi români angajaţi majoritatea de către mari companii de transport europene
din Gemania, Austria, Franta, Spania, Olanda, Belgia, Luxemburg, Danemarca,
Italia, cu Contract Individual de Muncă încheiat într-un stat membru cum
ar fi: Cehia, Slovacia, Lituania, Estonia, Polonia, România, lucrează pe
Comunitatea Europeană cu un salariu de încadrare brut cuprins între 250 - 400
EURO şi nu efectuiază transport în ţara unde îi este încheiat Contractul
Individual de Muncă.
Când un şofer român
se află de exemplu pe teritoriul statului German şi a greşit ceva şi trebuie să plătească o amendă, acea amendă când a fost stabilită s-a raportat la nivelul
salariul din România? Din ce va plăti acea amendă care este egala cu
câteva salarii ale soferului roman? Va lua credit din banca? Îşi va vinde casa?
Cât timp va răbda foame ca să poată plăti acea amendă?
Preţul curselor pe
care le face un şofer român sunt negociate la nivel european; calitatea muncii
este la nivel european iar salarizarea este la nivel african.
Sperăm ca
directiva europeană care tratează transportul rutier să se modifice, în sensul în care aceşti şoferi români să nu mai întâmpine discriminări.
ELENA FRANDES